موتور کرکره برقی

کرکره برقی ارزان قیمت
کرکره برقی ارزان قیمت
مهر 20, 1397
قیمت موتور کرکره برقی tsp
موتور کرکره برقی TSP
مهر 20, 1397
نمایش همه

موتور کرکره برقی

موتور کرکره

موتور کرکره

فایل صوتی این متن

موتورکرکره چیست و انواع آن کدامند

برای استفاده راحت تر کرکره برقی از طریق موتور قابل کنترل است و با استفاده از تلفن راه دور یا تلفن همراه می توان آنها را به بالا و پایین منتقل کرد.

موتور کرکره برقی انواع مختلفی دارد و برای شروع این موتورها بسته به نوع آن ها می توانید از ولتاژ 220 ولت AC یا همان برق شهری و همچنین ولتاژ 24 ولت DC استفاده کنید که اگر از ولتاژ 24 ولت DC استفاده می کنید می توانید به برق باتری یا UPS یا سلول های خورشیدی متصل شوید تا موتور آن را تغذیه کند.

یکی از دلایل اصلی استفاده از موتور برای کرکره ها، ساده کردن آن ها در بالا و پایین در مقایسه با مدل های قدیمی است که باید به صورت دستی جابجا می شدند. در ادامه انواع موتورهای مختلف در این قسمت می پردازیم :

موتور توبولار کرکره برقی

موتور لوله (توبولار) یکی از اصلی ترین و قدیمی ترین مدل های موتور است که برای کنترل کرکره برقی که از برق شهری یا 220 ولت برای کار استفاده می شود.

موتور لوله ای در قسمت محوری بالای شاتر قرار دارد و معمولا به صورت استوانه فلزی با لبه در انتها است، از هر موتور لوله ای سه سیم خارج می شود و با اعمال برق شهر یا همان ولتاژ 220 ولت بر روی سیم های مناسب موتور کرکره در جهت پایین یا بالا بردن کرکره ها می چرخد که برای عملکرد دقیق سیم های موتور لوله ای کاربرد دارد.

حال برای شروع این نوع موتور و اعمال ولتاژ برق شهر به درستی روی سیم های آن لازم است از گیرنده یا همان گیرنده ای مناسب برای موتور لوله ای استفاده شود و کار گیرنده دریافت دستور باز و بسته شدن از طریق ریموت کاربر و اعمال ولتاژ مناسب در موتور لوله است این گیرنده های موجود در بازار می توانند دستورات را از طریق ریموت دریافت کنند و گیرنده های جدید تری به بازار معرفی شده اند که علاوه بر ریموت با تلفن های همراه کار می کنند.

 

موتور کرکره

موتور کرکره

بیشتر بخوانیم : قیمت کرکره برقی

موتور ساید کرکره برقی

مدل جدید دیگری از موتور درب کرکره موتور است و همانطور که از نام آن پیداست در کنار محور درب کرکره قرار دارد و آن را کنترل می کند ولتاژ کار موتور کرکره برقی معمولا 220 ولت AC و 24 ولت DC است البته موتورهای جانبی 24 ولت مفید تر هستند زیرا می توانید در صورت قطع برق از باتری یا یو پی اس (منبع تغذیه بدون وقفه) برای پشتیبانی از آنها استفاده کنید.

برای شارژ مجدد باتری می توان به برق شهر یا حتی پنل های خورشیدی وصل کرد و موتور جانبی به اصطلاح دیسک شکل است و برخلاف موتور لوله ای در داخل محور شاتر قرار نمی گیرد و در انتهای محور ثابت است و معمولا با زنجیر به محور محوری شاتر وصل می شود.یکی از قابلیت های موتورهای جانبی سیستم پاراگوئه است که برای جلوگیری از ریزش کرکره در صورت بروز نقص فنی استفاده می شود.

یک گیرنده موتور جانبی برای شروع این نوع موتور نیز لازم است البته مرکز کنترل شاتر جانبی معمولا به عنوان بسته ای ارائه می شود که شامل مدار گیرنده (برد) و باتری برای پشتیبانی در صورت قطع برق می باشد.

موتور سانترال کرکره برقی

موتور مرکزی برای اتوماسیون کرکره های غلتکی قدیمی و غیر اتوماتیک مناسب است در صورت نیاز به برق کردن درب کرکره قدیمی مغازه به گونه ای که بتوانید بدون تغییر کرکره، موتورکرکره را با ریموت از بالا و پایین حرکت دهید.

این نوع موتور برای کار شما مناسب خواهد بود البته استفاده از این روش با ظهور موتورهای لوله ای و جانبی بسیار محدود است و امروزه موتور کرکره کاربرد بسیار کمی دارد.

مزایای استفاده از موتورکرکره

تحمل وزن بالا

باید به این نکته مهم دقت داشته باشید که موتورهای جانبی می توانند وزن خود را تا 1 تن (1000 کیلوگرم) تحمل کنند و اگر قصد دارید از درب کرکره بسیار بزرگ برای واحدهای تجاری و صنعتی استفاده کنید ، باید از این موتورها استفاده کنید زیرا باید بتواند وزن درب را تحمل کند.

قابلیت تعویض بدون دمونتاژ

کرکره هایی که از قسمت موتور استفاده می کنند در صورت آسیب دیدن نیازی به باز کردن درب و جدا کردن آن ندارند و از خارج قابل تعویض یا تعمیر هستند.

عدم سقوط درب بر اثر نقص فنی

در برخی موارد مشاهده شده است که درب کرکره به دلیل نقص فنی سقوط کرده و جان افراد را به خطر می اندازد، اما موتورهای جانبی مجهز به سیستم چتر نجات هستند که در صورت بروز هرگونه مشکلی از ریزش آن جلوگیری می کند.

چگونگی نصب موتورکرکره

شفت از جمله مهم ترین قسمت موتورکرکره است که از لوله های 4 اینچی با ضخامت 4 میلی متر تشکیل شده است. از شفت های محکم تر در درب هایی با دهانه های گسترده استفاده می شود در نصب کرکره برقی اولین قدم اندازه قاب درب ها می باشد تا بعد از خرید موتورکرکره به مشکلی برخورید.در نصب موتورکرکره، اندازه گیری ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند و به عنوان مثال اگر سطح آن صاف نباشد در مرحله دوم ، باید دیوار را تمیز کنید و عاری از پیچ و خم باشد.

پس از نصب قاب موتورکرکره گیرنده و سایر اجزای سازنده قطعات الکترونیکی را نصب خواهیم کرد زیرا ممکن است در فرآیند نصب کرکره برقی استفاده شود.هنگام نصب موتورکرکره برقی باید به سیم هایی که از آن خارج می شوند توجه کنید و مسئولیت و پایین کرکره برقی را بر عهده دارید  دو سیم از آن ها فاز و یکی از سیم ها نول است می گذرد.

همچنین در نصب موتور کرکره برقی ، نصب صفحه کرکره از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این قسمت در موتورهای لوله ای دو صفحه ساده است که روی آن شیارهایی وجود دارد که فاصله کرکره برقی را به شفت تنظیم می کند.این قسمت در نصب موتورهای جانبی دو صفحه دارد و صفحه بزرگتر گیربکس را نگه می دارد و صفحه کوچکتر یاطاقان را نگه می دارد.

مرکز صفحات در کرکره باید روبروی هم قرار بگیرند.هنگام نصب موتور کرکره برقی باید به ارتفاع و تراز سطح کرکره برقی توجه کنید تا در عملکرد مناسب آن اختلال ایجاد نکند و همچنین باعث ایجاد سر و صدای اضافی نشود.بعد از اندازه گیری و تراز کردن صفحات آن ها را به پایه یا پیچ های رول نصب شده با جوش وصل می کنیم.برای نگه داشتن کرکره های برقی به استحکام پایه ها توجه کنید.

موتور کرکره

موتور کرکره(Shuttle Engine) موتور های توبولار برای درب های با تردد پایین و ابعاد کوچک استفاده می شود.موتور های ساید یا زنجیری برای درب های با تردد بالا و ابعاد بزرگ استفاده می شود.نحوه ی انتخاب موتور کرکره برقی با توجه به ابعاد،تردد و پیشنهاد کارشناسان شرکت ایران کرکره صورت می گیرد.

موتور کرکره برقی درب های کرکره ای دارای مصرف های مختلفی است که شامل درب های اتوماتیک پارکینگی، مغازه ای، پنجره ای و صنعتی می باشد.موتور کرکره هرکدام از این نوع درب ها نسبت به کار برد از تیغه،موتور و متعلقات مخصوص به خود بر خوردار می باشد.

از مهم‌ترین قطعات موجود در کرکره‌های برقی، موتور کرکره است که به نوعی قلب کرکره وهسته اصلی محسوب می‌شود. به همین علت در انتخاب آن باید نهایت دقت و توجه را داشت تا کرکره انتخابی دچار مشکلی نشود.

موتور کرکره برقی

موتور کرکره برقی

بیشتر بخوانیم : قیمت کرکره برقی فولادی

موتور کرکره برقی ایرانی

موتور کرکره برقی به دو صورت خارجی و ایرانی در بازار موجود می‌باشد. ایران کرکره عرضه کننده انواع موتورها از جمله موتورهای کرکره برقی ایرانی است که هر کدام به نوبه خود دارای ویژگی‌ها و مزیت‌هایی می‌باشند. برای  اطلاع از قیمت و ویژگی‌های مربوط به آن می‌توانید با کارشناسان ایران کرکره تماس حاصل بفرمایید.

موتور کرکره برقی ktm

موتور کرکره برقی ktm در گروه بندی موتورهای ساید قرار می‌گیرد که هر کدام بر اساس وزنی که دارند دارای توان خروجی و ولتاژ متفاوتی هستند. در کل می‌توان ویژگی‌های این موتور را به صورت زیر نام برد:

  • این دسته از موتورهای کرکره دارای لرزش و صدای کمی می‌باشند.
  • هدر رفت انرژی موتور کرکره  ktmبسیار پایین است.
  • در صورت خرابی و معیوب شدن یکی از قطعات به راحتی می‌توان لوازم یدکی آن را پیدا کرد.
  • در هنگام قطع برق نیز با برق اضطراری عملکرد بالایی را از خود نشان می‌دهد.
  • همچنین موتور کرکره ktmدارای توان وکشندگی بالایی است؛ برای همین برای این نوع کرکره‌ها یعنی اتوماتیک مناسب است.

موتور توبلار بارزانته

می‌توان گفت یکی از بهترین موتورهایی که در حال حاضر در کشور موجود می‌باشد، موتور کرکره بارزانته است. موتور کرکره بارزانته جزو موتورهای توبلار محسوب می‌شود. از این موتور کرکره  می‌توان برای کرکره‌های کوچک و همچنین کرکره‌های بزرگ استفاده نمود و تنها فرق در بین آن‌ها مقدار گشتاور است.

مقدار گشتاور برای کرکره‌های برقی که مصارف خانگی و فروشگاهی دارند، 140NM است. برای آن دسته از کرکره‌هایی که در ابعاد بزرگتری هستند و از آن‌ها در مصارف صنعتی استفاده می‌شود، 320NM است.

موتور ساید بارزانته

موتور ساید بارزانته در بین با کیفیت‌ترین موتورهای کرکره موجود در بازار می‌باشد. این موتور دارای انواع مختلفی از لحاظ وزنی است که به صورت کلی در دو مدل ساده و UPSدار عرضه می‌گردد. وزن‌های مختلف این موتور 800Kg، 750Kg، 600Kg، 500Kg، 300Kg، 150Kg است. همه این وزن‌ها در بین دو مدل ذکرشده قرار می‌گیرند.

موتور کرکره برقی ساید مدل UPS دار یک مزیت و برتری نسبت به نوع ساده آن دارد. این مزیت این است که در نوع UPS دار می‌توان چشمی نصب کرد. همچنین دارای عملکردی به نام Auto-Reverse است. این عملکرد در کرکره‌های پارکینگ کاربرد دارد.

نصب و تهیه موتور ساید بارزانته از هزینه بالایی برخوردار می‌باشد به همین علت بهتر است از آن در پروژه‌های کوچک استفاده نشود و پروژه‌های صنعتی جایگزین‌ آن‌ها شوند. همچنین قابل ذکر است که موتور ساید بارزانته محصول کشور ایتالیا است.

موتور کرکره برقی نوبل

موتور کرکره برقی نوبل از دیگر برندهای موجود در بازار می‌باشد که از استقبال خوبی برخوردار است. از ویژگی‌های برتر این موتور می‌توان به کارکرد بی صدای آن اشاره کرد. موتور کرکره برقی نوبل در وزن‌های مختلف تولید می‌شوند و بر اساس وزنی که دارند مناسب درب‌هایی تا همین وزن است.

به عنوان مثال موتور ساید نوبل 600 کیلوبرای درب‌هایی تا وزن 555Kg مناسب است. این موتورها دارای مصرف انرژی پایینی هستند.

موتور کرکره برقی نوبل به علت جای گرفتن در بین موتورهای ساید، در مکان‌های پرتردد استفاده می‌شود و می‌توان گفت که یکی از بیشترین مکان‌هایی که موتور کرکره برقی سایدنوبل کارکرد دارد، مراکز صنعتی است.

موتور کرکره فونیکس

موتور کرکره فونیکس یکی دیگر از برندهای موجود در زمینه تولید موتور کرکره برقی ارزان قیمت است. از این برند می‌توان به موتور توبلار اشاره کرد که بیشترین کارکرد آن در مصارف خانگی و فروشگاهی است. موتور کرکره فونیکس در وزن‌های مختلفی تولید می‌شوند و تمام کارکردهای آن بر اساس وزن تولیدی هستند.

اگر یک موتور کرکره توبلار فونیکس دارای وزن 160N/M باشد، وزنی که قابلیت کشش آن را دارد تا 160Kg است. دراکثر این موتورها لوازم جانبی مختلفی نیز تعبیه می‌شوند. از جمله آچار خلاص کن، آچار تنظیم ارتفاع، پیچ جهت اتصالات و خورشیدی نگهدارنده موتور.

 

موتور کرکره

موتور کرکره

بیشتر بخوانیم : کرکره برقی فوم دار

انواع موتور کرکره برقی

در کل می‌توان موتورهای کرکره را به سه نوع مختلف تقسیم بندی کرد که هر کدام از آن‌ها دارای تفاوت‌ها و کارکردهای مختلفی هستند. انواع موتور کرکره به صورت زیر است:

  • موتور کرکره ساید
  • موتور کرکره توبلار
  • موتور کرکره سانترال

می‌توان نام دیگر موتور کرکره ساید را موتور کرکره صنعتی نامید. موتورهای ساید به علت وزن بالایی که دارند در مکان‌های پرتردد و صنعتی کاربرد دارند. همچنین تیغه این موتورها از جنس پلی کربنات شفاف و غضروف دار است. این موتورها قابلیت تعمیر شدن هستند و لوازم جانبی آن‌ها در دسترس می‌باشند. همچنین با تعبیه سیستم ویژه‌ای در داخل موتور کرکره ساید از افتادن آن در هنگام بروز حادثه جلوگیری می‌شود.

موتور کرکره توبلار از با کیفیت‌ترین و بهترین موتورهای موجود در کرکره‌ها هستند. از این موتور می‌توان در مصارفی همچون اماکن مسکونی استفاده نمود. موتور کرکره توبلار در هنگام نصب فضای محدودی را اشغال می‌کنند به همین علت مناسب مکان‌هایی با مساحت پایین است. این نوع موتور تحمل وزن‌های پایین را دارند.

کارکرد موتور سانترال یا مرکزی را هنگامی می‌توان مشاهده نمود که از آن برای نصب بر روی کرکره‌های قدیمی استفاده شود. با این کار به کرکره‌های قدیمی خاصیت اتوماتیک بودن داده می‌شود. همچنین مزیتی که این موتور به دو موتور قبلی دارد، سرعت بسیار بالای آن است. نکته‌ای که قابل ذکر است این می‌باشد که در نصب این کرکره باید توجه لازم را نمود زیرا از حساسیت بالاتری برخوردار است.

موتور کرکره برقی پاور

موتور برقی پاور از برندهای موجود در بازار در دو موتور ساید و توبلار دیده می‌شود که در هر کدام از آن‌ها عملکرد متفاوتی دارد. موتور کرکره  ساید پاور به خاطر قدرت بالایی که دارد در مکان‌هایی استفاده می‌شود که روزانه از تردد بسیار بالایی برخوردار هستند. مراکز صنعتی مناسب ترین گزینه برای استفاده از این نوع موتور کرکره است.

همچنین موتور کرکره توبلار پاور که دارای قیمت پایین تری نسبت به موتور کرکره برقی ذکرشده است، در مکان‌هایی همچون خانه‌ها و فروشگاه‌ها بیشترین کارکرد را دارد. این موتور دارای دو نوع معمولی و UPS دار است که نوع دوم آن قابلیت نصب چشمی و فلاشر را دارد. همچنین این موتور و موتور ساید دارای گشتاورهای مختلف به منظور کارکرد هستند.

قیمت موتور کرکره

قیمت موتورهای کرکره را از بالا به پایین می‌توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

  • موتور ساید
  • موتور سانترال
  • موتور توبلار

دلیل گران بودن موتور ساید این است که از قدرت بالاتری برخوردار می‌باشد. به همین دلیل از آن در مکان‌های بسیار بزرگی که روزانه افراد زیادی در آن جا تردد دارند استفاده می‌شود. به همین علت علاوه بر قدرت بالای آن باید از وزن بیشتری نیز برخوردار باشد. به همین علت ازهزینه بالاتری برخوردار است.

برای اطلاع از قیمت دقیق انواع موتورهای کرکره برقی می‌توانید از طریق تماس با مشاورین  سایت ایران کرکره ارتباط برقرار نمایید.

مقاله موتور کرکره برقی

سوالات متداول

انواع موتور کرکره برقی کدام است؟

موتور توبولار،موتور ساید ،موتور سانترال

استفاده از موتور کرکره چه مزایایی دارد؟

استفاده از موتور کرکره مزایایی مثل تحمل وزن بالا،قابلیت تعویض بدون دمونتاژ،عدم سقوط درب بر اثر نقص فنی و…دارد.

دلیلی برتری و گرانی موتور ساید چیست؟

دلیل گران بودن موتور ساید این است که از قدرت بالاتری برخوردار می‌باشد. به همین دلیل از آن در مکان‌های بسیار بزرگی که روزانه افراد زیادی در آن جا تردد دارند استفاده می‌شود.

نکته ی مهم هنگام نصب موتور کرکره چیست؟

در نصب موتورکرکره، اندازه گیری ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند.