تیغه ی کرکره برقی

کرکره شفاف
کرکره برقی شفاف
مهر 20, 1397
تیغه کرکره پلی کربنات
تیغه کرکره پلی کربنات
مهر 20, 1397
نمایش همه

تیغه ی کرکره برقی

تیغه کرکره برقی

تیغه کرکره برقی

تیغه اکسترود کرکره برقی

تیغه ی کرکره برقی(Electric shutters) از بیلت آلومینیوم ساخته شده و رنگ آن الکترو استاتیک (ضد خش) می باشد که بیشتر در مغازه ها ، تیغه کرکره درب های صنعتی و سوله ها مورد استفاده قرار می گیرد. این تیغه ها دارای رنگ بندی مختلف می باشند.تیغه کرکره بر اتوماتیک رول گیتر نیز بسیار کاربرد دارد.این تیغه کرکره برقی از امنیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و با مفتول های فولادی آبکاری شده و با روکش آلومینیومی ساخته شده است. تیغه کرکره برقی رول گیتر ضد برش است و با قرقره هایی طراحی شده که از دو طرف داخل ریل قفل می شوند و امکان خروج درب از ریل حتی با ضربه شدید را می گیرد.

تیغه ی کرکره برقی

کرکره های برقی در انواع طرح و شکل های مختلفی تولید شده اند و هر کداک کارایی خاص خود را دارند. نوع تیغه ی به کار رفته در ساخت کرکره، یکی از دلایل اصلی تفاوت بین کرکره های مختلف است. تیغه ی کرکره برقی علاوه بر تفاوت در کیفیت و جنس، در طرح و رنگ نیز تفاوت دارند و باعث ایجاد تمایز بین انواع مختلف کرکره می‌شود. این طیف گسترده از انواع طرح و رنگ در کرکره های برقی، توجه بسیاری از معماران و مهندسین ساختمان را به خود جلب کرده است. چون کرکره های برقی را می‌توان با هر نوع و طرحی از نمای ساختمان هماهنگ کرد و هارمونی زیبا و مدرنی را ایجاد کرد. هنگام خرید و انتخاب کرکره برقی علاوه بر طرح و رنگ تیغه ها، باید به وزن تیغه ها، کارایی کرکره، نوع موتور و تردد مکان مورد نظر دقت کرد.

انواع مختلف تیغه ی کرکره برقی

  • تیغه کرکره برقی آلومینیوم: به تیغه های آلومینیومی اکسترود نیز می‌گویند. جنس این تیغه ها از بیلت آلومینیوم می‌باشد. رنگ به کار رفته برای این نوع از تیغه ها الکترو استاتیک یا ضد خش است. از تیغه های آلومینیومی بیشتر برای ساختمان های تجاری و صنعتی مانند سوله ها و کارخانه ها استفاده می‌شود. تیغه های اکسترود تو خالی هستند و عایق قوی برای آلودگی صوتی محسوب نمی‌شود. از این رو استفاده از این تیغه های برای درب ورودی ساختمان و پارکینگ ها پیشنهاد نمی‌شود. وزن تیغه های آلومینیومی در هر متر مکعب بین 6 تا 8 کیلوگرم متغیر است. این اختلاف مربوط به درجه ی کیفی و مرغوبیت تیغه است. با توجه به وزن سبک این تیغه ها، بهترین مکمل برای موتور توبلار است. موتور توبلار برای تیغه هایی که وزن زیادی دارند مناسب نیستند. تیغه ی آلومینیومی در رنگ های مختلفی تولید می‌شوند.
  • تیغه ی لانه زنبوری یا سوراخ دار: این نوع از تیغه ی کرکره برقی ترکیبی از تیغه ی آلومینیومی و سوراخ دار است. از سوراخ و پانچ کردن تیغه ی آلومینیوم تک جداره ی ساده، تیغه ی پانچ دار ساخته می‌شود. سوراخ و منافذ موجود در این تیغه باعث نفوذ نور به داخل ساختمان می‌شود. همچنین جلوه ی زیبایی را به مکان مورد نظر می‌بخشد. از این نوع تیغه  کرکره برقی بیشتر برای ساختمان ها، پارکینگ و فروشگاه هایی استفاده می‌شود که نور زیادی دریافت نمی‌کنند. تیغه ی پانچ دار تک جداره است و مقاومت کمی در برابر ضربه دارد و از استحکام کمی برخوردار است. از این رو پیشنهاد می‌شود حداکثر تعداد تیغه های پانچ دار یک کرکره 4 الی 5 عدد باشد. تا علاوه بر استحکام بیشتر ، مانع از ورود صدا و گرد و غبار زیاد به داخل ساختمان شوید. در بعضی از نمایندگی ها و تولیدات کرکره، تیغ هی سوراخ دار با تلق شفافی میپوشانند تا مانع از اتلاف انرژی در فصول مختلف سال شود.
  • تیغه ی فوم دار: تیغه های فوم دار دو جداره هستند و از دو نوع جنس مختلف آلومینیوم و گالوانیزه ساخته می‌شوند.

 تیغه ی فوم دار ساخته شده از گالوانیزه : تیغه های فوم دار از جنس گالوانیزه یا همان فولاد منیزیم، از دو لایه ساخته می‌شوند. فضای بین این لایه ها با خمیر مخصوصی به نام پلی اروتان پر می‌کنند و با قرار دادن تیغه ها در کوره و در اثر حرارت دیدن به شکل فوم در می آیند. رنگ به کار رفته در این تیغه ها الکترو استاتیک است که خاصیت ضد خش دارد. وجود فوم بین این تیغه ها باعث شده تا به عنوان عایق صوتی و حرارتی عمل کند. از این رو برای برنامه و ساختمان هایی که خاصیت عایقی نقش مهمی دارد، بهترین انتخاب برای تیغه ی کرکره برقی نوع فوم دار آن می‌باشد.

  1. تیغه ی فوم دار از جنس آلومینیوم: این تیغه ها از ورقه های آلومینیوم ساخته می‌شوند. دو جداره هستند. از خمیری به نام پلی اروتان در بین لایه های تیغه استفاده شده است که در اثر حرارت به شکل فوم در آمده است. وجود فوم بین این لایه ها باعث شده تا به عنوان عایقی قوی در برابر صدا و اتلاف انرژی عمل کند. همچنین این فوم از اصطکاک بین تیغه ها و کرکره ها می‌کاهد و هنگام استفاده سر وصدای زیادی ایجاد نمی‌کند. برای ساختمان و پارکینگ های مسکونی بهترین انتخاب است. در انواع طرح و رنگ های مختلفی تولید شده اند تا قابلیت هماهنگ کردن آن ها با انواع نمای ساختمانی وجود داشته باشد.

مقایسه ی بین تیغه های فوم دار گالوانیزه و تیغه ی فوم دار از جنس آلومینیوم

  1. میانگین وزن تیغه های فوم دار گالواینزه در هر متر مکعب نسبت به تیغه ی فوم دار آلومینیومی بیشتر است.
  2. کیفیت و مرغوبیت تیغه ی فوم دار آلومینیومی از تیغه ی فوم دار گالوانیزه بیشتر است.
  • تیغه های کرکره ضد سرقت یا رول گیتر: این تیغه های ایمنی خیلی بالایی دارند و برای پروژه هایی که نیازمند امنیت زیادی هستند مانند بانک ها، طلا فروشی ها و صرافی ها استفده می‌شود. تیغه های رول گیتر خیلی مقاوم هستند و قابل برش نیستند. طراحی خاص و ویژه ی این تیغه به گونه ای است که در برابر ضربه های محکم و پی در پی آسیب نبیند و درب کرکره از ریل خارج نشود.این نوع از تیغه کرکره برقی از فولاد ساخته شده است و با آلومینیوم روکش شده شده است به همین دلیل وزن تیغه ی رول گیتر در هر متر مکعب زیاد است و یکی از سنگین ترین تیغه ی کرکره برقی محسوب می‌شود. موتوری که برای کرکره ی ضد سرقت که دارای تیغه ی رول گیتر است استفاده می‌شود باید دارای قدرت و توان بالایی باشد تا تا تحمل وزن این تیغه های سنگین را داشته باشد.
  • تیغه کرکره پلی کربنات یا شفاف: این نوع از تیغه ها از مقاوم ترین مواد اولیه ساخنه شده است. خاصیت امنیتی بالایی دارند. تیغه ی پلی کربنات ضد حریق، ضد گلوله و ضد ضربه است. به عنوان عایق در مقابل نور آفتاب و اشعه های خطرناکی مانند ماورا بنفش عمل می‌کند.هنگام وقوع زلزله نیز فقط درجای خود می‌شکنند و به پایین نمی‌ریزند و به افراد و عابرین آیبی وارد نمی‌کند. در طرح های و رنگ های مختلف از جمله دودی و مسی وجود دارند. و برای مکان های امنیتی استفاده می‌شوند. این تیغ ها در شرکت ایران کرکره موحود می باشند.

               برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق تماس می توان اقدام کرد.

مقاله تیغه کرکره ی برقی